Anasayfa Genel Haberler “Denizler bizi çağırıyor”
“Denizler bizi çağırıyor” PDF Yazdır e-Posta
Haberler - Genel Haberler
Perşembe, 05 Şubat 2009 13:24
Saygın Merdinler eşi Kamuran hanımla bir hedef koydu. Hava Kuvvetleri’nden emekli olunca  “geleceğe yatırım” için çeşitli şirketlerde çalıştı ve ardından  tasarrufunu en büyük özlemleri olan ve “Tay” adını verdikleri bir tekneye yatırdı.

Çift, hayallerindeki tekneyi internet üzerinde ABD’de buldu ve ilk uçakla gidip aldı. Daha sonra da “hayalleri” ile denizleri aşarak yurda döndü.

Aceleleri yoktu.. 7.5 ayda 5 bin 800 deniz mili yol yaptılar, 8 ülkeden geçip 17 limana uğradılar. Sonunda ABD’nin Miami sahillerinde başlayan yolculuklarını Güllük’te noktaladılar.

Onu öylesine büyük bir aşkla beklemişlerdi ki, “Tay” adını verdikleri Hunter 340’larında yaşamaya başladılar.

Ama yetmedi… Yine damarlarındaki kan kaynamaya başladı. Zira enginler yine onları çağırıyor. Deniz sevdalısı çift, bu çağrıya kayıtsız kalamadı ve kolları sıvayıp bir dünya yolculuğu için hazırlık yapmaya başladılar.

KAPTANIN SEYİR DEFTERİ

Ama bu hazırlıklardan önce onları daha yakından tanımak için “Kaptanın seyir defterine” bir göz atalım Smile

“2003 yılı sonunda Havelsan'daki görevimin de sona ermesi ile birlikte o günlerde internetten bulduğumuz yelkenli tekneyi satın almak üzere eşimle birlikte 9 Şubat 2004'te Miami'ye uçtuk. Tekneyi görüp,denedik. Çok beğenmiştik. 20 Şubat 2004’te satın aldıktan sonra  Hunter 340’ımızda yaşamaya başladık.

Teknemizin transferini kendimiz gerçekleştirecektik. ‘Kızımızı’ kimselere emanet edemezdik. Donanımının elden geçirilmesi, uzun ve açık deniz seyrine hazırlanması ve okyanus geçişi için eğitim eksiklerimizi de okuyarak, deneyerek gidermeye çalıştık. Sonunda 15 Mayıs 2004 tarihinde Port Canaveral limanından Bermuda Adası'na gitmek üzere yola çıktık.

FIRTINADA OTOPILOT DEVRE DIŞI

8.5 günlük güzel bir seyir sonrası gece saat 11.30 da St.George limanına demirledik. Bir haftalık tatil ve hazırlık sonrası 30 Mayıs 2004'de demirimizi, bir batığa takılması sonucu alamadığımız için kesip orada bırakarak, yerine yedek demirimizi takarak Azor Adaları’na doğru yola koyulduk.

Toplam 25 gün süren Bermuda-Azor Adaları etabının ilk haftası sonunda başlayan fırtına ve sert hava 15 gün boyunca gece gündüz aralıksız devam etti. Bu sürede otopilotumuz görev yapamadığından 1-1.5 saat aralıklarla nöbetleşe dümen tutarak yol aldık.

GPS DE BOZULDU

Teknemizin üzerinde kırılan iki büyük dalga sonrası GPS dahil arızalanan tüm seyrüsefer cihazları son üç gün boyunca kullanılamadığı için yanımızda bulundurduğumuz yedek el GPS'inden yararlanarak 24 Haziran 2004 günü Azor takım adalarının Faial adası Horta limanına girdik.

Toplam bir ay Azor Adaları’nın tadını çıkartıp Atlantik geçişimizin üçüncü etabına 23 Temmuz 2004'te St.Miguel adası Ponta Delgada limanından başladık.
8 günlük seyir sonrası 1 Ağustos 2004 günü Portekiz'in Lagos limanına girdik.
Amerika-Avrupa arası Atlantik geçişimizi adalardaki molalar hariç toplam 42 günde tamamladık.

CEBELİTARIK GEÇİLDİ

Cebelitarık Boğazı’nı 8 Ağustos’ta geçerek İspanya'nın Benalmadena limanına ulaştık. Burada arızalanan devridaim pompamızı onarıp yolumuza devam ettik. 14 Ağustos günü Alicante, ardından 17 Ağustos’ta da Balear Adaları’nı geçerek Mallorca'ya geldik.

Bir haftalık dinlenmeden sonra 25 Ağustos'ta yola çıkarak 4 gün sonra Sardinya adasının Cagliari limanına girdik. 31 Ağustos günü bu limandan ayrılarak Sicilya'nın kuzey kıyılarına rota tuttuk.

İKİ FIRTINANIN ORTASI

Sicilya kıyılarını izleyerek ve zaman zaman sakin koylarda denize girip dinlenerek 4 Eylül'de Messina Boğazı’nı kuzeyden güneye geçerek İtalya'nın güney-batı ucundaki Reggio Calabria limanına ulaştık. 5 Eylül'de Yunanistan'a gitmek üzere buradan da fora halat ayrıldık ama gece 24'ten sonra güneybatımızdaki Malta adası açıklarından ve kuzeydoğumuzdaki Adriyatik denizinde başlayan iki ayrı fırtınanın tam ortasında kaldık.

Kısa sürede 4-5 metre yüksekliği bulan sık aralıklı dalgalar ve tam pruvadan esen rüzgar giderek şiddetini arttırınca yol almamız iyice güçleşti ve motor-yelken gitmemize rağmen saatte ancak 1 mil yol alabildik. Bu şartlarda yola devam etmenin bir anlamı yoktu, geri döndük.

KORENT, KİTNOS VE GÜLLÜK

Fırtınanın geçip seyre elverişli hava için 4 gün beklememiz gerekti. 10 Eylül'de tekrar yola çıkarak üç günde Yunanistan'ın Kefalonya adasının Argostoli limanına girdik. 15 Eylül'de Korent Kanalı’nı geçerek 17- 20 Eylül tarihlerinde Kitnos adasında limanda, 21 Eylül'de Paros adasında demirde kalarak 23 Eylül tarihinde Kos adasına vardık. Gümrük ve çıkış işlemlerimizi tamamladıktan sonra 24 Eylül 2004 günü Güllük limanına ulaştık.”

Böylece, düşlerini süsleyen teknelerini almak üzere İstanbul'da başlayan yolculuk, “hayallerine ve amaçlarına ulaşmış olarak” Atlantik okyanusu, Akdeniz ve Ege denizleri aşılıp Güllük'te noktalandı.
Merdinler çifti, 5 bin 800 DM'lik yolculukları boyunca 8 ülke geçmiş, 17 limana uğramış ve 7.5 ay süren bu yolculukları sırasında liman giriş çıkışları ve aküleri şarj etmenin dışında çok az motor çalıştırmışlardı. Hiç kara görmeden yaptıkları en uzun etap da 25 gün sürdü.

VE ŞİMDİ… YENİDEN…

“ Atlantik’in zor olan kuzey etabından batıdan doğuya doğru sadece iki kişi olarak ve okyanus geçişi için gerekli haberleşme,kurtarma ve güvenlik araçlarının yetersiz olmasına rağmen bu geçişi başarı ile tamamlamamız büyük bir şanstı”
diyen Saygın Merdinler “Tay” ile birlikte çıkmayı planladıkları dünya yolculuğu için de şunları söylüyor:

“Seyahatimiz boyunca edindiğimiz bilgi ve deneyimler yeni bir dünya turu için bize rehber olacak.”

DOSTLARDAN DESTEK

Bu yeni yolculuk için seyir programlarının yükledikleri. haberleşme ve hava durumu bilgilerine ulaşabilmek amacıyla da kullanacakları bir dizüstü bilgisayarı ile buzdolabı, matafora (teknenin kıçında; güneş paneli,rüzgar jeneratörü,şişme botun asıdığı ve takıldığı taşıyıcı kemer),  bir güneş paneli ve şişme botu kendi imkanları ile sağlamışlar. Heyecanlarını gören dostları da yardıma koşmuş.

“Tay”ın rüzgar dümeni ve rüzgar jeneratörünü Yalıkavak Marina'daki Sounding Yacht firmasındaki İngiliz dostları Kenneth J. Moxon hediye etmiş.  Ana yelken ve balon yelkenleri ise Çekim Halat Yelken A.Ş./UK-Halsey Sailmakers Türkiye Bodrum şubesi tarafından destek amacıyla çok özel bir fiyatla hazırlanıyor.

Ancak halen eksikleri var. Merdinler çifti, saptadıkları eksikler için şimdi hummalı bir şekilde bunları temin için sponsor bulma telaşında. Bu konudaki tüm desteklere de açık olduklarını belirtiyorlar.

EKSİKLER LİSTESİ

“Tay”ın “eksikler listesi” şöyle:
  • Okyanus (açık deniz) tipi cansalı
  • SSB telsizi, Pactor Modem ve Anten Tuner'ı
  • Uydu haberleşme sistemi
  • Video kamera ve sualtında da çekebilen digital fotoğraf makinesi
  • Tekne ısıtma sistemi
  • Zehirli boya
  • Açık denizlerde kullanılabilecek Tulum Ceket gibi giysiler
  • Dünya denizlerinde geçerli olacak Tekne sigortası

Bunun için de sürelerini 15 Nisan 2009 olarak belirlemişler. Zira bu tarihte başlayacak 20. EMYR Rally sonrasında seyahatlerine başlamayı planlıyorlar.

TAY’IN ÖZELLİKLERİ

Markası / Tipi: Hunter 340 2000 yılı ABD yapımı. İki kamaralı, toplam 7 yatak kapasiteli
 Boy: 10.35 m
 285 lt
 İçme suyu: 120 lt
 Pis su tankı: 120 lt
 Arma: Tek direkli sloop. Full batten (boydanboya çıtalı) anayelken ve furling genoa
 Elektronikler: GPS, elektronik harita, otopilot, derinlik, sürat, rüzgar yönü ve sürati göstergeleri, pusula, el radyo alıcısı (SSB'li) ile VHF telsiz

İlgilenenler için not:

Saygın ve Kamuran Merdinler çiftine ulaşmak için
TEL:  0252 522 23 08
GSM: 0544 843 45 40
e-posta1: Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir
e-posta2: Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir

TAY, Port Bodrum Yalıkavak Marina E 34 pontonunda bağlı bulunuyor.

Lütfen yorum ekleyebilmek için sisteme giriş yapın veya üye olun.

Bu sayfayı beğendiğiniz sitelerde paylaşabilirsiniz
Reddit! Del.icio.us! Google! Live! Facebook! StumbleUpon! MySpace! Twitter! LinkedIn!
Son Güncelleme: Perşembe, 05 Şubat 2009 14:03

Bu Bölümden Rastgele Seçilenler

Anketler

Yatlarda Türk ve yabancı bayrak uygulamaları arasındaki farkları biliyor musunuz?